Gemma Cernuda: Prendre consciència

Article publicat a l’Àrea d’Emprenedoria i Formació del Departament d’Empresa i Treball

Em dic Gemma Cernuda, soc CEO i fundadora d’Ellas Deciden, la primera agència Espanyola especialitzada en comunicació i brànding que ajuda a les marques a connectar de manera adequada amb la població femenina.

El camí per arribar fins a aquest punt ha estat llarg: la meva trajectòria va començar en l’empresa familiar, La Sirena, després d’estudiar Publicitat i Relacions Públiques.

Després de set anys treballant en el departament de màrqueting, vaig decidir tornar a estudiar i me’n vaig anar a Nova York a fer un curs de Sociologia i Màrqueting. És en aquell moment, en abandonar la realitat empresarial i tornar a submergir-me en el rol d’estudiant, quan vaig prendre consciència de la manera tan paternalista, estereotipada i aspiracional en el qual es comuniquen les marques amb les dones.

També em vaig adonar que no estava sola, sinó que als Estats Units hi havia moltes més dones que pensaven com jo, i va anar en aquest moment quan vaig decidir posar una solució a aquest problema.

Vaig començar a investigar en aquest camp, llegint a autores americanes que abordaven aquesta qüestió dins del moviment “Màrqueting for women”, encara que no acabava d’estar convençuda d’aquest terme, perquè sonava excloent, i la meva visió tractava més sobre combinar els dos gèneres, el masculí i el femení.

Així és com vaig prendre la decisió de fundar, fa ja gairebé vint anys, Ellas Deciden, com a resposta a un problema del qual ningú s’estava ocupant i que necessitava ser abordat.

La meva funció a través d’Ellas Deciden és fer entendre a les marques, mitjançant dades objectives i anàlisis qualitatives, que estan perdent oportunitats de negoci per deixar fora de la seva estratègia de comunicació a les dones, que representem la meitat de la societat.

Des que vaig decidir emprendre aquest projecte, em sento molt orgullosa de què hi hagi marques que gràcies a mi es replantegin la direcció que estan prenent per tenir en compte una mirada més femenina en la seva estratègia de comunicació.

(…)

Pots llegir l’article sencer a Empresa.gencat.cat

0 comentarios

Dejar un comentario

¿Quieres unirte a la conversación?
Siéntete libre de contribuir!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Información sobre protección de datos

  • Responsable: Proveïdor d’Experiències Peix&Company S.L
  • Fin del tratamiento: Controlar el spam, gestión de comentarios
  • Legitimación: Tu consentimiento
  • Comunicación de los datos: No se comunicarán los datos a terceros salvo por obligación legal.
  • Plazo de conservación de los datos: Hasta que no solicites su supresión.
  • Derechos: Acceso, rectificación, portabilidad, olvido.